Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Bon
Lire la critique

Si le film déboule sans temps morts sur l'impulsion d'une réalisation énergique, le récit, inspiré du roman de Glendon Swarthout, manque cependant de profondeur et certains développements, de nuance. Les personnages posent les gestes dictés par leurs caractères respectifs, exposés dès le point de départ, mais on ne sent pas leur évolution à travers l'intrigue qui, du coup, tient davantage de la formalité que de l'odyssée.

Martin Bilodeau Lire la critique complète

Rogerebert.com

Très bon
Lire la critique

The final section of the film is suddenly conventional, and represents a confused petering-out of strength, a tame meandering coda to the chaotic thrust of the story. It's almost like The Homesman, barreling along at a high speed, powerful and weird and funny and terrible, hits an invisible speed bump all of a sudden, and the pieces fly apart. But the conventional coda cannot erase the risk-filled pleasure of all that came before.

Sheila O'Malley Lire la critique complète

Entertainment Weekly

Très bon
Lire la critique

But while the film is bathed in a beautiful magic-hour glow courtesy of cinematographer Rodrigo Prieto, Jones' journey doesn't quite take off. 

Chris Nashawaty Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Rodrigo Prieto's cinematography has a precise and spare clarity that provides constant pleasure, while the fine work of production designer Merideth Boswell and costume designer Lahly Poore-Ericson's contribute most of all to further defining Mary Bee's character.

Todd McCarthy Lire la critique complète

Cinéfilic

Très bon
Lire la critique

L'ensemble finit pourtant par surprendre et séduire, développant une fine mélancolie qui émeut longtemps après la fin.

Martin Gignac Lire la critique complète

24imag

Lire la critique

Voilà donc un western inoffensif, sans épaisseur, qui en aucun cas ne fait bouger les lignes de front. Et de fait, après avoir quitté la salle, peu de choses s'impriment. 

Philippe Gajan Lire la critique complète

Voir

Bon
Lire la critique

The Homesman est un film lourd et grave qui offre très peu de rédemption ou de moments de récompense pour une œuvre aussi aride. Et même là, les récompenses sont ambigües, imparfaites, cohérentes dans ce monde où chaque jour amène son lot de tristes et mauvaises nouvelles.

Joseph Elfassi Lire la critique complète

Canoë

Très bon
Lire la critique

The Homesman est un film dérangeant (noter la musique) malgré ses éléments de rédemption et ses références aux sombres fondements de l'identité américaine soigneusement polie. La notion de nation n'y est pas aussi glorieuse. Ce film vous habitera longtemps après le visionnement.

Liz Braun Lire la critique complète

The Wrap

Lire la critique

Briggs enjoys one very traditional revenge storyline, but the character is anything but. His brief encounter with dignity tragically proves to be only a flirtation, but it's precisely that mercurialness that makes him such a truthful and compelling figure.

Inkoo Kang Lire la critique complète

The Los Angeles Times

Très bon
Lire la critique

It's almost like "The Homesman," barreling along at a high speed, powerful and weird and funny and terrible, hits an invisible speed bump all of a sudden, and the pieces fly apart. But the conventional coda cannot erase the risk-filled pleasure of all that came before.

Robert Abele Lire la critique complète

Volture

Lire la critique

For much of its running time, The Homesman doesn't quite seem to know where it's going. But once it actually gets there, it attains a hardscrabble nobility.

Bilge Ebiri Lire la critique complète

Variety

Lire la critique

Unlike other actor-directors, Jones never seems to indulge excess on the part of his cast. Though the characters are strong, the performances are understated.

Peter Debruge Lire la critique complète

Rolling Stone

Excellent
Lire la critique

The Homesman lacks the scope and depth of Jones' dynamite 2005 directorial debut, The Three Burials of Melquiades Estrada. But Jones and Swank, walking the tightrope between comic and tragic, ignite combustibly.

Peter Travers Lire la critique complète

Joblo.com

Acceptable
Lire la critique

And while it begins as a very straightforward tale set in the Wild West, it becomes a surprisingly quirky and often preposterous experience. There are moments of brilliance, as well as jaw-drop worthy sequences that are nearly as mad as the insane women characters that Hilary Swank is taking to find help.

Jimmy O Lire la critique complète

Le Parisien

Très bon
Lire la critique

Véritable anti-western, le film, prenant, âpre, réhabilite le rôle des femmes à cette époque.

Alain Grasset Lire la critique complète