Distribution

Réalisation

Scénarisation

studios

  • The Apartment
  • Frenesy Film Company
  • FremantleMedia North America
  • Fremantle

distributeur

  • Film Service Superieur

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Bon
Lire la critique

Production d'une grande beauté plastique tirée d'une nouvelle de William S. Burroughs. Ensemble manquant de puissance. Composition solide de D. Craig.

Martin Bilodeau Lire la critique complète

KinoCulture Montréal

Excellent
Lire la critique

Avec le Jacques Audiard, Emilia Pérez, favori aux Golden Globes, Queer est sans équivoque l'un des plus beaux films de 2024. La question, à mon avis, ne se pose même pas.

Élie Castiel Lire la critique complète

Journal de Montréal

Excellent
Lire la critique

On oublie souvent que Daniel Craig sait faire autre chose que de tuer des méchants dans la série des James Bond. Et il le prouve dans Queer de Luca Guadagnino. 

Isabelle Hontebeyrie Lire la critique complète

Entertainment Weekly

Acceptable
Lire la critique

Queer is an exercise in cinematic smugness. It's a shame because it does contain some truly fine performances and compelling imagery. But much like its central character, it can't get over itself.

Maureen Lee Lenker Lire la critique complète

The Wrap

Excellent
Lire la critique

Though adapted from the book (and life) of William S. Burroughs, this carnal film builds just as much on the filmmaker's ongoing interest in unmet desire, finding greater ecstasy in the wait than in the act.

Ben Croll Lire la critique complète

Variety

Excellent
Lire la critique

The last third of "Queer" may prove to be a challenge for audiences -- much more so than the film's explicit eroticism. Yet Luca Guadagino is telling a version of the same compelling story that he told in "Call Me by Your Name': that of a queer love that, instead of delivering the salvation it promises, withers under the gaze of the real world.

Owen Gleiberman Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Parfait
Lire la critique

In Queer, Luca Guadagnino meets William S. Burroughs on the iconoclast's own slippery terms and the result is mesmerizing.

David Rooney Lire la critique complète