Réalisation

studios

  • Canal +
  • Screen Gems
  • Spyglass Entertainment
  • France 2 Cinéma

distributeur

  • Sony Pictures

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Pauvre
Lire la critique

Hélas, le traitement hollywoodien du sujet, tantôt fleur bleue, tantôt mélo, rend l'ensemble parfois indigeste. L'interprétation sincère, pas trop larmoyante, n'est cependant pas en cause.

Médiafilm Lire la critique complète

Le Soleil

Pauvre
Lire la critique

Un film qu'on oublie facilement. Jusqu'à la prochaine Saint-Valentin.

Normand Provencher Lire la critique complète

Rolling Stone

Pauvre
Lire la critique

Luckily the film's stars, Rachel McAdams and the often shirtless Channing Tatum, are attractive distractions from a plot that's been marinated into girly glop.

Peter Travers Lire la critique complète

La Presse

Bon
Lire la critique

Ce film prend l'affiche juste à temps pour la Saint-Valentin. Il est parfait pour un premier rendez-vous, les jeunes couples mariés, et bien sûr, les éternels romantiques.

Stéphanie Vallet Lire la critique complète

Canoë

Bon
Lire la critique

Le voeu réussit à nous pincer le coeur et à nous humecter les yeux, mais les kleenex ne sont définitivement pas de mise.

Véronique Harvey Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Cornball romantic stuff for girls who crave Valentine's Day and boys who want to please them.

Todd McCarthy Lire la critique complète

Cinema Blend

Pauvre
Lire la critique

The Vow, even though it's a story about a woman struggling to regain her memory of her entire marriage, isn't interested in anything that creative or rich with potential. It's a straight shot down the middle of ooey-gooey romance territory, and as likable as Rachel McAdams and Channing Tatum are, their presence is small comfort in a movie with so little else going on.

Katey Rich Lire la critique complète

USA Today

Acceptable
Lire la critique

It may appeal to the most rabid fans of tearjerk romances like The Notebook, but it's a hard-to-swallow, maudlin tale.

Claudia Puig Lire la critique complète

The New York Times

Lire la critique

The dialogue - in particular Leo's half-literate voice-over narration - is atrocious. The secondary characters are less vivid than the extras in an average non-Super Bowl television commercial, with the notable exception of Ms. Lange, whose one longish scene is the film's only moment of eccentric, unpredictable passion.

A. O. Scott Lire la critique complète