Distribution

Réalisation

Scénarisation

studios

  • Why Not Productions
  • Page 114
  • Pathé

distributeur

  • Equinoxe Films

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Très bon
Lire la critique

Récit d'une folle audace sur des thèmes bien de son temps. Fusion réussie de drame de moeurs et de comédie musicale. Réalisation maîtrisée. K.S. Gascon bluffante.

Louis-Paul Rioux Lire la critique complète

The Wrap

Excellent
Lire la critique

The themes are broad and brassy as the film that explores them, and all the better still. It was about time for someone to take such a big swing, and to hit the ball so far out the park.

Ben Croll Lire la critique complète

KinoCulture Montréal

Extraordinaire
Lire la critique

Une chose est certaine. Dans cet univers Audiardien, la normalité telle quelle n'est pas une option. Toutes les extravagances sont permises. Mais à condition que ces changements de vie se déroulent avec grâce et dignité, même si les conséquences peuvent s'avérer dramatiques.

Élie Castiel Lire la critique complète

Entertainment Weekly

Très bon
Lire la critique

Despite a slow start and its wildly varying tones, Emilia Pérez works best when you give yourself over to its harried, shaggy magic. It's an ambitious, provocative, big swing of a picture -- and if it's not always a home run, at least it manages to consistently get on base.

Maureen Lee Lenker Lire la critique complète

Variety

Extraordinaire
Lire la critique

Audiard wonders how much people really change when they transition. In Emilia's case, less than she'd like, but enough to inspire positive change in society.

Peter Debruge Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Excellent
Lire la critique

The baseline is a drama of criminality and redemption, but then there's an unforced current of Almodóvarian humor, along with moments of melodrama, noir, social realism, a hint of telenovela camp and a climactic escalation into suspense, ultimately touched by tragedy.

David Rooney Lire la critique complète